lørdag 21. mai 2016

Avis og Medieprøve

Avis:

Den siste tiden har vi jobbet med å lage skoleavis. Da ble vi delt inn i grupper om hvem som skulle skrive om hvilken type saker. Etter det måtte vi finne noe å skrive om. Da måtte alle innenfor gruppene skrive en artikkel, ta bilde(r) for en artikkel og lage oppsettet til en artikkel hver. Da skrev jeg litt om hva E-sport er. I artikkelen intervjuet jeg også Stein Wilmann.

"I et intervju med Grunnlegger av Norsk Esport, Stein Wilmann (32 år) sier han «Esport er en bra fritidsaktivitet som alle kan være med på. Det tilbyr konkurranse og er åpent for alle.» Esport øker ferdighetene dine til planlegging og struktur ettersom dette er viktig innenfor Esport. I tillegg til dette gir det spilling mer mål og menig, og rekrutterer flere jenter. Det utvider også definisjonen av å konkurrere. Mange vil kanskje si at dette er negativt, ettersom du bruker hele dagene foran en skjerm og spille, men her er Stein sterkt uenig. Han har drevet med Esport siden han var 16 år, og trener fortsatt fem dager i uken. «Den tiden du bruker til å spille kunne du likeså godt brukt foran TV-skjermen». Derfor mener han at det handler om individuelle prioriteringer, og ikke nødvendigvis relatert til Esport."


Medieprøve:

Vi har også hatt en medieprøve, som på en måte er en prøve eksamen for media (noe vi skal ha neste år). Da fikk vi et ark på onsdagen, slik at vi skulle kunne forberede oss. Ut ifra den informasjonen sin stod på arket måtte vi bruke resten av onsdagen og 4 timer på torsdagen til å ta opp det vi skulle ha. Ettersom jeg er bedre med film en bilde valgte jeg å lage en video. Videre hadde jeg valget imellom reklame eller dokumentar. Det eneste jeg da viste, var at videoen skulle handle om at ungdommer er for lite aktiv, og at Hordaland Fylkeskommune skulle ha et arrangement for å få de til å trene. (Oppgaven var fiktiv)  Derfor valgte jeg reklame, og tenkte å ha med masse av treningsteder som ikke ble brukt, og vise at de hadde en god mulighet til det, og derfor burde gjøre det.Da jeg kom på skolen på Fredagen for å få selve oppgaven å redigere det forstod jeg det som at jeg heller måtte vise så mye trening som  mulig, og lagde derfor en liten treningsmontage med spennende musikk. Men i ettertid tenker jeg at jeg kanskje burde holdt meg til den originale ide'en. Ettersom jeg heller ikke hadde veldig god tid på meg, og at jeg på fredagen ikke fikk skaffe mer materiale (som logoen til Hordaland Fylkeskommune (noe jeg ikke viste at jeg trengte før på fredagen)) ble det ikke videoen så bra som den gjerne skulle vært.



Klikk HER for å se videoen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar